Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) han impulsat per novè any consecutiu aquesta iniciativa per recaptar fons per als programes de suport i atenció psicosocial per als malalts de càncer i les seves famílies
• Durant aquesta edició s’han venut 38.116 bosses de pebrots solidaris, a 1,5 euros cadascuna, als 680 establiments Condis de Catalunya
• Un total de 1.019 persones voluntàries de tot el territori català s’han encarregat de difondre la campanya als supermercats Condis, una xifra rècord en la història de la iniciativa
Barcelona, 3 de maig de 2023.- La cadena de supermercats Condis i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts Contra el Càncer han recaptat un total de 57.174 euros en el marc de la iniciativa ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, que té l’objectiu de solidaritzar-se amb els pacients oncològics i difondre, tanmateix, la tasca d’acompanyament i suport que realitzen les entitats adherides a la FECEC en la lluita contra el càncer.
La campanya d’enguany, que arriba a la seva novena edició, es va celebrar els passats 14 i 15 d’abril, i durant aquests dos dies, la ciutadania i, en particular, els clients dels supermercats Condis van participar en el programa solidari a través de la compra de pebrots solidaris. Aquest any s’han venut 38.116 bosses de pebrots, proveïdes desinteressadament per Agroponiente, a un preu simbòlic d’1,5 euros cadascuna, en els 680 establiments de què disposa Condis a Catalunya. Cada bossa duia un pebrot vermell i un de verd, i la recaptació resultant serà íntegrament destinada a l’impuls de projectes d’atenció psicosocial per als malalts de càncer i les seves famílies.
En paraules de Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, “com cada any, des de Condis volem aportar el nostre granet de sorra en la lluita contra el càncer, afavorint la venda dels pebrots solidaris als nostres establiments i encoratjant els nostres clients a sumar-se a la campanya”. En aquesta línia, Bullich ha destacat “la solidaritat de la ciutadania que, edició rere edició, ha demostrat la seva sensibilització envers la realitat del pacient oncològic a casa nostra”.
Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC i de la Fundació Oncolliga, ha destacat que “la campanya 'Posem-li Pebrots al Càncer' és molt important per fer créixer la sensibilització de la població en general vers les persones amb càncer i les seves famílies. A més, ens ajudarà a seguir treballant en la millora de la qualitat de vida dels pacients oncològics i a seguir oferint serveis, tant per a ells com per als seus familiars i cuidadors, a través de les nostres entitats”. Vilà també ha subratllat que la campanya fomenta l'alimentació saludable, aspecte clau en la prevenció del càncer, i ha volgut traslladar un missatge d’agraïment al voluntariat que cada any fa possible que ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ es dugui a terme.
Xifra rècord de persones voluntàries
En aquesta novena edició, ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ ha comptat amb una xifra rècord de persones voluntàries de tot el territori català, un total de 1.019, convocades per les entitats adherides a la FECEC i les quals s’han encarregat de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament que realitzen aquestes entitats. D’aquestes persones voluntàries, 175 han sigut estudiants d’ESO, que participen amb les entitats federades a través de l’assignatura de Servei Comunitari.
Sobre La FECEC, Junts Contra el Càncer
La Federació Catalana d’Entitats contra el Càncer (FECEC) és una entitat que agrupa 16 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d'integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. La FECEC, Junts contra el Càncer és cens d'informació i dona servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l'àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, després del càncer i recerca psicosocial. Formen part d'aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Fundació Amics Joan Petit, Associació Catalana d’Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el Càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Oncolliga, Fundació Oncovallès, Grup Iris, Fundació Kālida, Vilassar de Dalt contra el Càncer, Osona contra el Càncer i la Lliga contra el Càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre.
Sobre Condis Supermercats:
Condis és una empresa fundada el 1961, amb seu a Barcelona i amb forta presència a Catalunya i Andorra de 680 supermercats, dels quals més de 386 establiments són a Barcelona capital i a la seva àrea metropolitana. La companyia compta amb una quota al voltant del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència, amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona, en els formats de proximitat i petit supermercat.
Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat, a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant l'any 2020. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l'impacte mediambiental del sector de l'alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d'acció social.
Per a més informació:
Ainhoa Leyton
ATREVIA
Tel.: 667 631 681
aleyton@atrevia.com
Josep Maria Vialis
ATREVIA
Tel.: 659 170 143
jmvialis@atrevia.com
Comunicació FECEC – Junts contra el Càncer
Maite Fernández
Tel.: 639 553 440
comunicacio@juntscontraelcancer.cat
Comunicació Fundació Oncolliga
Montse Erra
Tel.: 646 028 789
comunicacio@oncolliga.cat
2024225114813_es.pdf |