Hemeroteca de noticias
CONDIS APOSTA PER PROMOURE EL CATALÀ ALS SEUS ESTABLIMENTS

Condis participa en una iniciativa promoguda pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) per fomentar l’ús del català en els seus establiments.

• La iniciativa s’emmarca en la formació continuada que reben els col·laboradors dels establiments de Condis.

• La cadena ha editat la guia de butxaca L’ús del català als supermercats com a eina per facilitar la labor dels treballadors de les botigues. 

 

Barcelona, 28 de gener de 2022.- La cadena de supermercats Condis participa en una iniciativa que pretén fomentar l’ús de la llengua catalana en els seus establiments. El projecte, ‘Comerços aprenents’, es va crear el 2019 promogut pel Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) amb la finalitat que els locals comercials puguin fer una atenció bàsica en català als seus clients. 

Des dels seus inicis, aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració activa de Condis, que l’emmarca en el seu pla de formació continuada per als col·laboradors dels establiments de la cadena, que dels seus 673 locals, 370 són a Barcelona capital o a l’àrea metropolitana de Barcelona. 

L’objectiu de la iniciativa és aconseguir millorar l’expressió oral i l’atenció al client dels treballadors en base al seu perfil lingüístic, i va dirigit tant a personal nou-vingut com a personal de botigues pròpies i/o franquiciades que, malgrat entendre el català, no té ni el costum ni la fluïdesa per fer servir la llengua catalana dins l’entorn laboral. 

Així, ‘Comerços aprenents’ s’organitza en 10 sessions, de 15 minuts de durada, en què un tècnic de normalització lingüística del CPNL es desplaça fins a l’establiment per ensenyar als treballadors el lèxic propi del comerç i les estructures lingüístiques bàsiques en català (salutacions, comiats, numerals per indicar els preus, etc.). A més, les sessions també inclouen aspectes de sensibilització lingüística perquè l’empleat conegui els avantatges que comporta atendre la clientela en català.

 

El projecte pilot dels Condis Express

Els supermercats Condis formen part d’aquest projecte des de l’abril de 2021, en què es va dur a terme un projecte pilot a través de dos establiments de la franquícia Condis Express, que són el tipus de local que més ho requereix, amb resultats molt positius a l’hora de guanyar confiança i expressar-se en català. Per aconseguir aquest èxit també van intervenir factors propis de l’establiment, com el fet que tota la retolació de Condis Express ja sigui en català, la qual cosa facilita molt aprendre el vocabulari de totes les mercaderies i seccions de la botiga.

Després d’aquest projecte pilot, i en concordança amb la filosofia de Condis i la seva responsabilitat lingüística, aquesta mateixa setmana s’ha començat a extrapolar a la resta de supermercats, amb la idea d’arribar a més de 50 establiments.  En una primera fase, es potenciarà l’ús del català principalment a les botigues Condis Express com a llengua d’inici o d’adequació oral a les converses bàsiques amb els clients.

Per complementar aquesta iniciativa, la cadena ha editat la guia de butxaca L’ús del català als supermercats com a eina per facilitar la labor dels treballadors a les botigues.

 

Sobre Condis Supermercats:

Condis és una empresa fundada l’any 1961, amb seu a Barcelona i amb una xarxa a Catalunya, Aragó i Andorra de 673 supermercats, dels quals més de 370 establiments són a Barcelona capital i a l’àrea metropolitana de Barcelona. La companyia compta amb una quota de prop del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència comptant amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona en els formats de proximitat i petit supermercat.

Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant el 2020, veient les seves vendes créixer un 78% respecte a l'any anterior. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l'impacte mediambiental del sector de l'alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d'acció social.

 

Per a més informació:

Josep Maria Vialis

ATREVIA

Tel.: 93 419 06 30 

jmvialis@atrevia.com


Ver en pdf