Hemeroteca de noticias
‘POSEM-LI PEBROTS AL CÀNCER’ RECAPTA 54.228 EUROS PER DONAR SUPORT I ATENCIÓ A PACIENTS I FAMILIARS

Gràcies a la col·laboració de més de 900 voluntaris convocats enguany per les entitats de la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC), s’han aconseguit vendre un total de 36.152 bosses de pebrots solidaris als 673 supermercats Condis de Catalunya 

• En les vuit edicions de la campanya solidària, impulsada per Condis Supermercats i la FECEC, s’han recaptat més de 577.634 euros, íntegrament destinats al desenvolupament de projectes d’atenció als malalts de càncer i les seves famílies 

 

Barcelona, 22 d’abril de 2022.- En la vuitena edició de la campanya anual ‘Posem-li Pebrots al Càncer’, impulsada per Condis Supermercats i la Federació Catalana d’Entitats Contra el Càncer (FECEC) – Junts contra el càncer, s’han recaptat un total de 54.228 euros, a través de la venda de 36.152 bosses de pebrots solidaris distribuïdes als 673 supermercats Condis de Catalunya. La recaptació íntegra de la iniciativa és destinada al desenvolupament de projectes d’atenció als malalts de càncer i les seves famílies.

La campanya solidària va celebrar-se els passats dies 8 i 9 d’abril, i va comptar amb més de 900 voluntaris convocats per les entitats de la FECEC, dels quals 240 eren estudiants d’ESO que van col·laborar en la iniciativa a través de l’assignatura de Servei comunitari. Aquests voluntaris van encarregar-se de donar a conèixer els objectius de la campanya i de difondre entre els clients la tasca d’acompanyament i suport que realitzen aquestes entitats, animant-los a comprar una bossa de pebrots solidaris. Els pebrots, venuts a un preu simbòlic d’1,5 euros, han estat proveïts desinteressadament per l’empresa Agroponiente.

Després de vuit anys, ‘Posem-li Pebrots al Càncer’ ha contribuït amb 577.634 euros al desenvolupament de programes d’actuació per millorar el benestar i la qualitat de vida de les persones que pateixen càncer i els seus familiars. Segons ha declarat Lourdes Bullich, cap d’Assumptes Públics i Comunicació de Condis, “el fort arrelament que té aquesta iniciativa entre la ciutadania any rere any és realment esperançador, i demostra la solidaritat i empatia que caracteritzen la nostra societat”. En aquest sentit, Bullich ha volgut dedicar unes paraules d’agraïment “a totes les persones involucrades, tant als voluntaris com als participants, que amb el seu petit gest contribueixen a millorar el dia a dia dels malalts de càncer”.

Per la seva part, Maria Assumpció Vilà, presidenta de la FECEC, ha explicat que “la campanya té una funció molt important per als pacients oncològics, ja que, a més a més de fomentar la sensibilització, permet seguir ajudant a les persones que pateixen la malaltia”. “Aquest factor és essencial, sobretot tenint en compte que el càncer és una malaltia amb una prevalença cada cop més gran”, ha conclòs Vilà.

 

Presència a les xarxes socials

La iniciativa d’aquest any ha estat acompanyada d’una forta difusió a les xarxes socials. Així, els organitzadors d’enguany han encoratjat els participants a penjar a Instagram i Facebook un vídeo divertit, amb els pebrots solidaris com a protagonistes i el hashtag #pebrotscancer, per tal d’animar la gent a participar en la campanya i millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer i les seves famílies.

 

Sobre Condis Supermercats: 

Condis és una empresa fundada l’any 1961, amb seu a Barcelona i amb una xarxa a Catalunya, Aragó i Andorra de 673 supermercats, dels quals més de 370 establiments són a Barcelona capital i a l’àrea metropolitana de Barcelona. La companyia compta amb una quota de prop del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència comptant amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona en els formats de proximitat i petit supermercat. 

Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant el 2020, veient les seves vendes créixer un 78% respecte a l'any anterior. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l'impacte mediambiental del sector de l'alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d'acció social.

 

Sobre La FECEC - Junts contra el càncer 

La FECEC - Junts contra el càncer és una entitat de segon nivell que agrupa 15 organitzacions que treballen per millorar la qualitat de vida de les persones amb càncer i de les seves famílies. Es va constituir el 2001 i va néixer amb la vocació d'integrar els esforços en la lluita contra les malalties oncològiques a Catalunya. L’entitat és cens d'informació i dona servei a les entitats federades, a la vegada que fomenta el voluntariat en l'àmbit oncològic, desenvolupa programes en les àrees de divulgació i prevenció, supervivents i recerca psicosocial. Formen part d'aquesta entitat les següents organitzacions a Catalunya: AFANOC, Associació Catalana d’Ostomitzats de Catalunya, Associació Fènix Solsonès, Oncolliga Lleida, Fundació Josep Carreras, Fundació Enriqueta Villavecchia, Fundació Roses contra el càncer, Fundació Oncolliga Girona, Fundació Lliga Catalana d’Ajuda Oncològica-Oncolliga, Fundació Oncovallès, Grup Iris, Vilassar de Dalt contra el càncer, Osona contra el càncer, la Lliga contra el càncer de Tarragona i Terres de l’Ebre i la Fundació Kàlida.

 

 

Per a més informació:

Ainhoa Leyton

ATREVIA

Tel.: 93 419 06 30

aleyton@atrevia.com

 

Josep Maria Vialis

ATREVIA

Tel.: 93 419 06 30

jmvialis@atrevia.com


Ver en pdf