Hemeroteca de noticias
LA CAMPANYA “LA CEBA QUE FA RIURE” RECAPTA 42.129 EUROS PER SEGUIR APROPANT L’HUMOR ALS HOSPITALS CATALANS

La iniciativa solidària, impulsada per Pallapupas amb la col·laboració de Condis, ha comptat amb el suport de més de 200 persones voluntàries, encarregades de difondre la tasca dels pallassos d’hospital als diferents supermercats Condis

 

• De la recaptació íntegra de la iniciativa solidària es beneficiaran més de 6.000 persones ingressades de totes les edats als 9 hospitals catalans on operen els Pallapupas

Barcelona, 4 de desembre de 2023.- Any rere any, els Pallapupas i la cadena de supermercats Condis impulsen la campanya “La ceba que fa riure”, una iniciativa que pretén apropar l’humor als hospitals catalans per fer l’estada dels pacients una vivència més agradable. La campanya, que enguany ha aconseguit una recaptació total de 42.129 euros, promou la venda de cebes solidàries als establiments Condis d’arreu de Catalunya amb l’objectiu d’aconseguir fons destinats íntegrament a l’organització de pallassos professionals. 

Així, per contribuir a la tasca social que realitzen els Pallapupas, durant el 9, 10 i 11 de novembre, les botigues Condis van posar a disposició de la ciutadania la venda de cebes solidàries, a un preu simbòlic d’1,5 euros, tot distribuint-ne 28.086 malles de cebes entre els seus clients. La iniciativa ha comptat amb el suport de més de 200 persones voluntàries, encarregades de difondre la tasca dels pallassos d’hospital als diferents supermercats Condis, així com de posar èmfasi en la importància de la  seva feina com a recurs terapèutic. De la recaptació total d’aquest any es beneficiaran, tant directament com indirecte, més de 6.000 persones ingressades de totes les edats als 9 hospitals catalans on operen els Pallapupas.

 

L’humor com a teràpia

Els Pallapupas, una entitat sense ànim de lucre, treballen per convertir els hospitals en llocs més amables per als pacients, a través d’actuacions artístiques basades en el riure i l’humor, i en estreta col·laboració amb el personal sanitari, per acompanyar els pacients mentre dura el seu ingrés a l’hospital, sovint associat a moments de por, dolor i angoixa.

Segons ha explicat Angie Rosales, fundadora i directora de Pallapupas, la tasca dels pallassos professionals té una incidència molt positiva en la recuperació dels pacients, i és que “les evidències demostren que els pallassos d'hospital tenen un impacte important en la salut. No obstant això, en l'actualitat no tots els centres en disposen. Això suposa una falta d'equitat i que hi hagi persones que no estiguin rebent la millor atenció possible”.

 

 

Sobre Pallapupas 

 

Pallapupas és una associació sense ànim de lucre fundada l’any 2000 que treballa en estreta col·laboració amb el personal sanitari amb l'objectiu de millorar l’estat emocional de pacients i equip mèdic, a través de l’humor en l’àmbit hospitalari. 

Els Pallapupas treballen colze a colze amb el personal sanitari i com a suport als tractaments i protocols mèdics. Les seves actuacions no només van dirigides al públic infantil sinó també als pacients adults, els qual mostren notables millores en el seu estat anímic i físic, durant el procés d’hospitalització, tal com es demostra en els Estudis VIDA. 

Pallapupas va ser la primera organització que posar en marxa aquesta activitat a Catalunya i actualment és la única ONG que disposa de l’aval sanitari per a desenvolupar la seva activitat dins de totes les àrees dels principals hospitals de Catalunya. 

A més, és la primera ONG d’Europa acreditada per accedir i acompañar els pacients a la zona de quiròfans. Actualment tenen presència en 9 hospitals de Catalunya, arribant a més de 104.000 beneficiaris anuals a tota Catalunya i compten amb la col.laboració de centres sanitaris de referencia com Sant Joan de Déu o l’Hospital Sant Pau. 

 

Sobre Condis Supermercats:

Condis és una empresa fundada el 1961, amb seu a Barcelona i amb forta presència a Catalunya i Andorra de 680 supermercats, dels quals més de 386 establiments són a Barcelona capital i a la seva àrea metropolitana. L’empresa té una quota al voltant del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i convivència, amb una quota de mercat que arriba al 25% a la demarcació de Barcelona, en els formats de proximitat i petit supermercat. A més a més del model de botiga física, Condis ofereix un servei d'entrega en línia de qualitat, a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant el 2020. L'empresa està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l'impacte mediambiental del sector de l'alimentació i col·labora de forma activa amb nombroses organitzacions d'acció social.

 

 

Per a més informació:

Ainhoa Leyton 

ATREVIA

Tel.: 667 631 681

aleyton@atrevia.com

 

Josep Maria Vialis 

ATREVIA

Tel.: 659 170 143

jmvialis@atrevia.com


Ver en pdf