La companyia experimenta un creixement de la seva xifra de negoci a Catalunya del 3% i supera la seva previsió de facturació per a 2022
• La cadena reorienta la seva estratègia comercial amb 200 noves referències de marca pròpia i cerca alternatives en origen i aliances amb proveïdors per a minimitzar els moviments alcistes en els costos de les matèries primeres i energia
• Condis preveu aconseguir un creixement de la facturació del negoci del 5%, així com mantenir el mateix ritme inversor que en 2022, amb una xifra de 12 milions d'euros
Barcelona, 31 de març de 2023.- La cadena de supermercats Condis ha superat les seves previsions de facturació per a 2022, tancant l'exercici amb una facturació total de 773 milions d'euros, que preveu que abast els 800 milions d'euros en 2023. En aquest últim exercici, la facturació s'ha repartit al 50% entre botigues pròpies i franquiciades.
Després del període extraordinari de la COVID-19 i de la venda de la seva xarxa de supermercats a Madrid, Condis ha augmentat la seva xifra de negoci a Catalunya, amb un creixement del 3% respecte a 2021, i ha mantingut estable la facturació del seu segment en línia, aconseguint els 13 milions d'euros.
Així mateix, la cadena ha finalitzat l'exercici 2022 amb 680 establiments, dels quals 518 són franquícies i 162 botigues pròpies, en una superfície total de venda que ascendeix als 248.497 m², la qual cosa suposa un augment de 3.090 m² en comparació amb 2021.
Reorientació de l'estratègia comercial
Per a economitzar la cistella de la compra, Condis incorporarà entre 2022 i 2023, més de 200 noves referències de marca pròpia i intensificarà l'activitat promocional, amb ofertes i descomptes més freqüents i agressius. A més, la cadena redueix marges en famílies de frescos, com la del peix, buscant alternatives en origen i aliances amb els seus proveïdors, amb l'objectiu de minimitzar els moviments alcistes en els costos de les matèries primeres i energia.
En relació amb la política d'obertures de noves botigues, Manel Romero, CEO de Condis, ha assenyalat que “en 2022, hem seguit una estratègia de reordenació de la xarxa comercial i obertures selectives, amb l'objectiu de buscar una major eficiència en el creixement orgànic i una maximització del rendiment del nostre negoci”.
En una línia similar, Romero ha destacat que, “de cara a 2023, volem continuar donant suport al creixement orgànic i progressiu, sobretot fora de Barcelona i la seva àrea metropolitana, on ja comptem amb una gran capil·laritat, reforçant la nostra presència en aquells territoris dins de Catalunya, amb menor quota de mercat”.
Inversió de 12 milions d'euros per a 2023
En 2023, Condis preveu invertir 12 milions d'euros, la mateixa xifra que en 2022. Cal assenyalar que, en els últims 5 anys, la inversió ha estat de 90 milions d'euros.
Després d'un any en què la cadena de supermercats ha dedicat els seus esforços en l'ampliació de les seves infraestructures, amb l'ampliació del seu magatzem de fruita i verdura en Mercabarna o la nova plataforma de Condisline a Montcada i Reixac, l'organització preveu centrar les seves inversions 2023 en obertures, reformes i actualització dels seus establiments.
Quant a la creació d'ocupació, Condis disposa d'una plantilla pròpia de 3.565 empleats, dels quals el 65,2% són dones.
Major sostenibilitat
Pel que fa a la reducció de l'impacte mediambiental, la cadena de supermercats està involucrada en diverses iniciatives ESG, com el projecte Llegeixin & Green per a promoure la reducció d'emissions de gasos d'efecte d'hivernacle en els processos logístics.
L'objectiu de Condis és aconseguir la reducció del 20% del total de les seves emissions en un període de 5 anys.
Sobre Condis Supermercats:
Condis és una empresa fundada en 1961, amb seu a Barcelona i amb forta presència a Catalunya i Andorra de 680 supermercats, dels quals més de 370 establiments estan a Barcelona capital i en la seva àrea metropolitana. La companyia compta amb una quota entorn del 10% en superfície a Catalunya i està especialitzada en supermercats de proximitat i conveniència, amb una quota de mercat que aconsegueix el 25% en la demarcació de Barcelona, en els formats de proximitat i petit supermercat.
Addicionalment al model de botiga física, Condis ofereix un servei de lliurament en línia de qualitat, a través de la seva plataforma CondisLine. Actualment, CondisLine cobreix el 50% del mercat total de Catalunya i va constituir un canal clau del servei de Condis durant l'any 2020. La companyia està molt involucrada en iniciatives ESG i compta amb un model de negoci enfocat a reduir l'impacte mediambiental del sector de l'alimentació i col·labora de manera activa amb nombroses organitzacions d'acció social.
Per més informació:
Ainhoa Leyton
ATREVIA
Tel.: 667 631 681
aleyton@atrevia.com
Josep Maria Vialis
ATREVIA
Tel.: 659 170 143
jmvialis@atrevia.com
2023721144325_cat.pdf |